Místní akční plán vzdělávání pro území ve správním obvodu obcí s rozšířenou působností Ústí nad Orlicí a Česká Třebová; Žamberk a Králíky.

POZOR!
  • Zapojte se do sběru příkladů dobré praxe. 

    Číst více

     

  • Sledujte nás také na facebooku! Číst více

  • Workshop Jak podpořit vzájemnou komunikaci s rodiči. 

    Číst více

     

  • Kurz Dorozumívání a ruce. Číst více

  • Workshop Možnosti práce s žáky s náročným chováním. 

    Číst více

     

  • Ukázková hodina Digitální gramotnost v MŠ. 

    Číst více

     

  • Workshop Rizika virtuální komunikace pro učitele

    Číst více

     

Aktuálně pro Vás chystáme

Zapojete se - přihlaste se - přijďte ...

Dlouhodobé aktivity

 

Co se událo

Co se událo - jak se dařilo - co vzniklo ...

  • Workshop Možnosti práce s žáky s náročným chováním
    02.10.2024
    Žamberk, Králíky

    Workshop Možnosti práce s žáky s náročným chováním

    Projekt se týká SO ORP Žamberk a Králíky.
    Projekt je realizován v rámci podaktivity 7 Budování znalostních kapacit a sdílení zkušeností.

    Budování znalostních kapacit a sdílení zkušeností

    Možnosti práce s žáky s náročným chováním

    Dne 02. 10. 2024, od 13:00 – 17:00 hodin v MAS Orlicko z.s., Zemědělská 1004, 564 01 Žamberk proběhl workshop s názvem Možnosti práce s žáky s náročným chováním.

    Program:
    1. Principy práce OSPODu – podpora, poradenství, saturace potřeb rodin, nastavení procesů, navedení na služby Pojem ohrožené dítě x sociální poradenství Nástroje OSPODu a hierarchie jejich využití v praxi - není rychlých řešení, resp. jen velmi výjimečně Principy sociální práce obecně, na agendě SPOD – limity rodin, jedinců
    2. Spolupráce škol a OSPOD se zaměřením na důvody ohrožení dítěte, záškoláctví, problémové chování: V jakých případech je ze strany školy nutné kontaktovat OSPOD - kdy je to povinné, kdy doporučené a v jakých případech to není nutné? Jak postupovat v případech, kdy ze strany školy je podezření na zanedbávání nezletilého žáka ze strany rodičů? Jaká je možnost zpětné vazby ze strany OSPOD vůči škole jako oznamovateli problémového chování žáka? Kdo je oprávněn vstoupit na půdu školy a porovádět pohovory s nezletilými žáky a za jakých podmínek? Má škola hlásit OSPODu neomluvenou či vysokou omluvenou absenci? Má být OSPOD přítomen výchovných komisí?
    3. Možnosti spolupráce škol a ŠPZ

    Workshop vedla PhDr. Petra Novotná, Mgr. Dagmar Ducháčková a Bc. Bohumír Strnad

    Více informací na tomto odkaze.

    více
  • Workshop Jak podpořit vzájemnou komunikaci s rodiči

    Workshop Jak podpořit vzájemnou komunikaci s rodiči

    Připravujeme pro workshop v rámci podaktivity 7 Budování znalostních kapacit a sdílení zkušeností.

    více
  • Kurz Dorozumívání a ruce
    26.09.2024
    Žamberk, Králíky

    Kurz Dorozumívání a ruce

    Projekt se týká SO ORP Žamberk a Králíky.
    Projekt je realizován v rámci podaktivity 7 Budování znalostních kapacit a sdílení zkušeností.

    Budování znalostních kapacit a sdílení zkušeností

    Dorozumívání a ruce

    Ve dnech 18., 19. a 26. 9. 2024, od 08:30 – 17:00 hodin v MAS Orlicko z.s., Zemědělská 1004, 564 01 Žamberk proběhl 3 denní kurz s názvem Dorozumívání a ruce.

    DaR je stimulační jazykový program pro slyšící osoby, který využívá manuální znaky spolu s mluvenou řečí, nevyžaduje pomůcky a je ihned kdykoliv k použití.
    Program je určen téměř všem a to bez omezení věku. K jeho aktivnímu užívání je třeba některých základních kompetencí, obecně je však metoda přístupná také lidem s mentálním postižením nebo pohybovými obtížemi. Dále je doporučován jako vhodná forma AAK u lidí s Downovým syndromem, PAS, s vývojovými poruchami řeči. Může sloužit i jako přechodná podpora komunikace dítěte v období,
    kdy řeč není dostatečně rozvinuta a nedostačuje k dorozumívání.

    Kurz vedly Mgr. Lenka Gwóźdźová, DiS a Mgr. Bohdana Herzánová

    Více informací na tomto odkaze.

    více